Fontys Arts Fair, echte kunst voor een eerlijke prijs.


show blocks helper

Prijsfilter

  • Adams, Willem – Landschap Quick View
    • Adams, Willem – Landschap Quick View
    • Adams, Willem – Landschap
    • Het idee van landschappelijkheid wordt gevormd door de horizon op een derde van het doek. Het lijnen- en vlakkenspel met gele en blauwe tinten is gemaakt in olieverf in 1969. De blauwe kleur zorgt voor een splitsing in het werk en wekt zo de illusie op van een prachtig landschap. Het lijkt wel of je naar landbouwgrond kijkt met in…
    • 300,00
    • Meer informatie
  • Adams, Willem – Landschap Quick View
    • Adams, Willem – Landschap Quick View
    • Adams, Willem – Landschap
    • Dit werk van Adams toont een duidelijk contrast tussen een strakke lijnvoering en een vrije compositie van vierkanten. Extra wordt deze tegenstelling benadrukt door de pasteuze verftoets in de vierkanten, terwijl de achtergrond in een egale verfbehandeling is opgezet. De horizontale lijnen hebben de overhand en leiden het oog naar het midden van het werk, waarin een concentratie van vierkanten…
    • 300,00
    • Meer informatie
  • Adams, Willem – Landschap II Quick View
    • Adams, Willem – Landschap II Quick View
    • Adams, Willem – Landschap II
    • Door stapeling van verschillende rechthoeken, vierkanten en andere geometrische vormen roept dit doek uit 1977 ruimtelijkheid op. De verschillende kleurtinten die strak naast elkaar zijn geplaatst, geven de illusie dat de vlakken bijna op je af lijken te komen. Het contrast tussen de turquoise basis en de paarse laag aan de bovenzijde versterkt dit gevoel. Hierdoor lijkt het wel op…
    • 325,00
    • Meer informatie
  • Adams, Willem – Verticaal landschap Quick View
    • Adams, Willem – Verticaal landschap Quick View
    • Adams, Willem – Verticaal landschap
    • Het eerste dat in dit olieverfschilderij opvalt, is de wijze waarop de verf pasteus op het doek is aangebracht. Aan de onderzijde vormt een donkere laag de basis, terwijl driekwart van het doek gekenmerkt wordt door vrolijke en lichte kleuren. Als het ware lijkt het op een landschap dat je vanuit vogelvluchtperspectief bekijkt. Een herhaling van kleuren laten je oog…
    • 250,00
    • Meer informatie
  • Antwerpen van, Cora – Hommes 2 Quick View
    • Antwerpen van, Cora – Hommes 2 Quick View
    • Antwerpen van, Cora – Hommes 2
    • Op het eerste oog lijkt het werk (1981) te bestaan uit heuvels die worden gekaderd door een zwarte lijn. Na enige tijd verrijzen er een aantal mensfiguren uit de achtergrond. Deze zijn met een dunne zwarte lijn aangegeven tegen een blauwe achtergrond. De mensfiguren zijn met gele en oranje kleuren aangeduid. Het werk toont veel verschillende componenten, maar door de…
    • 100,00
    • Meer informatie
  • Antwerpen van, Cora – Stier 1 Quick View
    • Antwerpen van, Cora – Stier 1 Quick View
    • Antwerpen van, Cora – Stier 1
    • De kleur rood valt meteen op bij het bekijken van dit werk uit 1985. Na enkele seconden vormt de kleur een vorm die erg aan een mens of dier doet denken; wellicht is het wel een stier? De titel bevestigt dit. Bij nadere bestudering zien we horens, een staart en de robuuste torso van het dier. Donkere lijnen kaderen het…
    • 100,00
    • Meer informatie
  • Baartmans, Elfry – 6-6-83/7 Quick View
    • Baartmans, Elfry – 6-6-83/7 Quick View
    • Baartmans, Elfry – 6-6-83/7
    • De kleur zwart is het eerste wat je ziet in deze inkttekening uit 1983. Achter de zwarte waas doemt een contour op van een mens. Deze is opgezet uit een paar dunne lijnen, die het gevoel geven dat de figuur zich achter zijn emoties verschuilt. De houding van deze figuur versterkt deze illusie. Nooit zal het verhaal duidelijk worden en…
    • 70,00
    • Meer informatie
  • Baartmans, Elfry – 6/6/83/8 Quick View
    • Baartmans, Elfry – 6/6/83/8 Quick View
    • Baartmans, Elfry – 6/6/83/8
    • De vogel die in donkerzwarte lijnen in deze inkttekening uit 1983 is geschetst, trekt de meeste aandacht van de kijker. Bij nadere beschouwing lijkt deze op het hoofd van een persoon te zitten. De dominantie van het dier wordt niet alleen door de positie maar ook door het krachtige lijnenspel gesuggereerd en contrasteert met de zwakte van de figuur die…
    • 70,00
    • Meer informatie
  • Baartmans, Elfry – No. IV Quick View
    • Baartmans, Elfry – No. IV Quick View
    • Baartmans, Elfry – No. IV
    • De verschillende figuren die elkaar overlappen en in elkaar overgaan, zorgen ervoor dat dit werk zich onderscheidt van alle andere werken. Bij nadere beschouwing gaan deze figuren steeds meer een totaal vormen en kan eruit een vrouwelijke figuur opgemaakt worden. De uit blauwe lijnen opgebouwde vorm geeft een intrigerend schouwspel vanuit verschillende perspectieven weer.
    • 50,00
    • Meer informatie
  • Baartmans, Elfry – No. V Quick View
    • Baartmans, Elfry – No. V Quick View
    • Baartmans, Elfry – No. V
    • De krijtstrepen in de verschillende kleuren zwart, lichtblauw en roze vallen in dit werk (1979) meteen op. De krijtstrepen zijn donker en hebben een schetsmatige toets, en laat de kracht en snelheid van de kunstenares zien. Je kan bijna de bewegingen van de kunstenares’ hand volgen. Deze vlugge lijnen schetsen een beeld van een vrouw die met haar hoofd gebogen…
    • 50,00
    • Meer informatie
  • Baartmans, Elfry – No.I Quick View
    • Baartmans, Elfry – No.I Quick View
    • Baartmans, Elfry – No.I
    • In krijt is een vrouwfiguur opgetekend tegen de egale achtergrond van bruin papier. Het model is schaars gekleed wat een zicht op een intiem moment geeft. Als kijker voelt het dus heel speciaal om dit te mogen zien. Door de zachte pasteltinten en de beige achtergrond wordt de erotische lading versterkt. Door de afsnijding van het beeldvlak valt haar gezicht…
    • 90,00
    • Meer informatie
  • Baartmans, Elfry – Portret 6/27/5 Quick View
    • Baartmans, Elfry – Portret 6/27/5 Quick View
    • Baartmans, Elfry – Portret 6/27/5
    • De tekening (1980) is uit blauwe vlakken en lijnen opgebouwd en geeft een portret weer. De afgebeelde persoon is niet naar de werkelijkheid geportretteerd maar de kunstenares ontleedt de beeltenis van de persoon in ruw geschetste driedimensionale vormen. Dit is eerder een geabstraheerde versie, zoals een beeldhouwer tewerk zou gaan.
    • 70,00
    • Meer informatie
  • Bakel van, Antoon – Stilleven 1 Quick View
    • Bakel van, Antoon – Stilleven 1 Quick View
    • Bakel van, Antoon – Stilleven 1
    • Dit stilleven met koele pastelkleuren, geeft de indruk uit het leven gegrepen te zijn. Het servies ligt op een gebruikte servet. De oranje- en roodtinten zorgen ervoor dat de kan nog sterker naar voren komt. Het licht in de voorstelling trekt ook de aandacht naar de kan en het bord, maar de vervreemdende werking van de niet consequent geschilderde lichtbron…
    • 350,00
    • Meer informatie
  • Bakel van, Antoon – Stilleven met hoed Quick View
  • Bergmans, John – Zonder titel 15A835 Quick View
    • Bergmans, John – Zonder titel 15A835 Quick View
    • Bergmans, John – Zonder titel 15A835
    • Wat in dit werk (1983) meteen opvalt, is de verftoets. Je kan bijna de haren van het penseel tellen in de onverdunde verf. De kleuren geel en groen overheersen in dit werk, hier en daar geaccentueerd met rode aanduidingen. De manier van schilderen suggereert dat je kijkt naar een landschap met bergen op de achtergrond en bomen in een heuvelig…
    • 150,00
    • Meer informatie
  • Bergmans, John – Zonder titel 15A836 Quick View
    • Bergmans, John – Zonder titel 15A836 Quick View
    • Bergmans, John – Zonder titel 15A836
    • Beweging is erg belangrijk in dit werk. Een aantal lijnen laten je oog over het hele werk (1983) bewegen. Als het ware lijkt het op een gevecht van kleuren. De groentinten en het rood zijn met veel dynamiek op het werk aangebracht. Hierdoor ontstaat er een coulisse- achtige opzet dat op een  bomenrijk landschap lijkt.
    • 150,00
    • Meer informatie
  • Bergmans, P – Opperhoofd Quick View
    • Bergmans, P – Opperhoofd Quick View
    • Bergmans, P – Opperhoofd
    • Het fel kleurgebruik valt meteen op bij het bekijken van dit werk uit 1980. Dit contrast tussen de kleuren wit, oranje, blauw en een tinten van grijs en roze laten de kleuren vibreren. In de kleuren zijn de penseelstreken heel duidelijk te zien. De duidelijke contouren en vormen roepen herinneringen op aan volkskunst. De titel bevestigt dit.
    • 75,00
    • Meer informatie
  • Bergmans, P – Z.t., VII Quick View
    • Bergmans, P – Z.t., VII Quick View
    • Bergmans, P – Z.t., VII
    • De meerdere lagen die overlappen geven structuur en kleur aan dit werk uit1980. Het onderscheidt zich van alle andere werken van de hand van Bergmans. Door de verschillende structuren en hierdoor ontstane suggestie van driedimensionaliteit wordt er vanuit elk oogpunt een nieuw beeld geschetst. Het strakke wit wordt onderbroken door bruine en blauwe kleuren in het doek. Dit contrast versterkt ook…
    • 50,00
    • Meer informatie
  • Bloks, Jozef – Na de grote boem 1 Quick View
    • Bloks, Jozef – Na de grote boem 1 Quick View
    • Bloks, Jozef – Na de grote boem 1
    • Een rode jas hangend aan een kleerhanger rust tegen een gele muur. Het werk is met snelheid ontstaan en is spannend afgesneden. De kraag van de jas staat omhoog. Deze eigenschappen geven het werk een bepaalde jeugdigheid. De jas zou een herinnering kunnen zijn aan een vervlogen tijd uit jeugdige tijden of schept een beeld van de eigenaar van de…
    • 30,00
    • Meer informatie
  • Bloks, Jozef – Na de grote boem 2 Quick View
    • Bloks, Jozef – Na de grote boem 2 Quick View
    • Bloks, Jozef – Na de grote boem 2
    • Een rood hemd bungelend aan een kleerhanger, met een spijker in de gele muur geslagen. Het werk is in snelheid van tekengebaar ontstaan, als een impressie van de werkelijkheid. Het werk roept vragen op. Waarom hangt het werk aan een spijker? Is het hemd met opzet hier weggehangen? Welke lading draagt het hemd? Heeft het een exclusieve betekenis?
    • 30,00
    • Meer informatie
  • Bloks, Jozef – Ouders Quick View
    • Bloks, Jozef – Ouders Quick View
    • Bloks, Jozef – Ouders
    • Een concentratie van lang gekleurde lijnen aan de bovenzijde van het beeldvlak laten de ogen niet rusten op een gefixeerd punt. Een zoektocht begint. Waar in het werk kan de toeschouwer zich hechten aan een vorm of een herkenbaar onderwerp? Door dit oppervlak heen kijkend wordt er langzamerhand een onderliggende laag zichtbaar: een laag met drie figuren, kijkend naar de…
    • 30,00
    • Meer informatie
  • Bloks, Jozef – Too much pleasure Quick View
    • Bloks, Jozef – Too much pleasure Quick View
    • Bloks, Jozef – Too much pleasure
    • Contrasterende kleuren zijn tegen elkaar gezet, hard omlijnd met dikke strepen. Het werk duwt een emotie naar buiten, een bepaalde agressie. De figuur in het beeld kijkt donker, teveel genoten van de drank? De figuur heeft teveel van alles om zich heen. Druk gearceerde lijnen beelden dat uit.
    • 100,00
    • Meer informatie
Sluit Menu
×
×

Winkelmand